Crop functie voor afbeeldingen in het paginabeheer

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
realrock
Forum Members
Forum Members
Posts: 227
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:14 pm

Crop functie voor afbeeldingen in het paginabeheer

Post by realrock »

Forumleden,

De afgelopen jaren heb ik veel websites opgeleverd met CMSMS. Over het algemeen zijn klanten erg te spreken over het systeem, maar er is altijd één ding dat waar klanten altijd mee blijven prullen en dat is het afbeeldingenbeheer.

Het probleem is dat het uploaden en het plaatsen van een afbeelding in de pagina layout (bijvoorbeeld in een header) te ingewikkeld is. Bij het uploaden selecteert de klant een veel te grote afbeelding en als het dan uiteindelijk ge-upload is zit je op de pagina te prullen het dropdown menu van de content_image tag. Ik ben bekend met de crop fuctie in het afbeeldingen beheer maar deze is niet gebruiksvriendelijk.


De oplossing is Jcrop:
http://deepliquid.com/content/Jcrop.html

Dit simpele systeem ben ik al in verschillende CMS’en tegengekomen en werkt uitstekend, klanten kunnen in het CMS zelf op de pagina een bestand selecteren, uploaden en uitsnijden (met de juiste afbeeldingen voor de website layout bijvoorbeeld 500px x 200px).

Ik ben op zoek naar iemand die deze oplossing in het paginabeheer van CMSMS zou kunnen implementeren. Zodat klanten per pagina zelf een afbeelding kunnen uploaden en bijsnijden.

Uiteraard ben bereid om te betalen voor deze oplossing, PM of Skype me gerust als je iets voor me kan betekenen of als je ideeën hebt. Mocht je een vergelijkbare oplossing kunnen realiseren met een ander script hoor ik het natuurlijk ook graag.

Groet,
Peter

Skype: intouchdesign

Voorbeeld van deze Jcrop oplossing in een ander CMS:

Image
User avatar
stijlXpres
Forum Members
Forum Members
Posts: 137
Joined: Tue May 05, 2009 12:10 pm
Location: Raalte, the Netherlands

Re: Crop functie voor afbeeldingen in het paginabeheer

Post by stijlXpres »

Hallo Realrock,

Heb je voor onderstaande al iemand gevonden? Ben namelijk op zoek naar iets soortgelijks.

groet,
Sander
brentnl
Power Poster
Power Poster
Posts: 493
Joined: Mon May 11, 2009 4:35 pm

Re: Crop functie voor afbeeldingen in het paginabeheer

Post by brentnl »

zoiets kan ik ook wel gebruiken! eventueel tegen betaling inderdaad.
Jos
Support Guru
Support Guru
Posts: 4017
Joined: Wed Sep 05, 2007 8:03 pm
Location: The Netherlands

Re: Crop functie voor afbeeldingen in het paginabeheer

Post by Jos »

Ik ben van plan om deze functie in Gallery in te bouwen..

Wat schuift het? ;D
brentnl
Power Poster
Power Poster
Posts: 493
Joined: Mon May 11, 2009 4:35 pm

Re: Crop functie voor afbeeldingen in het paginabeheer

Post by brentnl »

Wat wordt jou doel dan Jos? Enkel een crop functie binnen gallery?

Want voor mij is het vooral bedoeld om een stukje usability in te bouwen voor de klanten. Vaak gebruik ik headers op een site met een jQuery slider bijvoorbeeld, of een statische afbeelding op een pagina.

Het zou fijn zijn als de klant zelf foto's kan uploaden en croppen (waarbij dus automatisch geresized wordt als hij de afbeelding verkleint). Deze functie moet dus eigenlijk vooral bij afbeeldingbeheer beschikbaar zijn, zodat klanten zelf de vrijheid hebben om deze bewerkte afbeeldingen te gebruiken op pagina's of in andere modules.
Bertus
New Member
New Member
Posts: 6
Joined: Fri Aug 26, 2011 11:48 am

Re: Crop functie voor afbeeldingen in het paginabeheer

Post by Bertus »

Er zijn al een tweetal afbeeldingmodules die een afbeeldingen automatisch kunnen croppen. Het kan voorzien in een oplossing.

http://dev.cmsmadesimple.org/projects/cgsmartimage

http://dev.cmsmadesimple.org/projects/supersizer
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”