Nieuwe module: Gallery

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Jos
Support Guru
Support Guru
Posts: 4017
Joined: Wed Sep 05, 2007 8:03 pm
Location: The Netherlands

Nieuwe module: Gallery

Post by Jos »

Ik ben afgelopen tijd bezig geweest om een nieuwe module in elkaar te klussen. Omdat ik voor mijn eigen sites met de alom bekende Album module niet goed uit de voeten kon (ik vond het te omslachtig) heb ik een nieuw foto-album gemaakt. Versie 1.0 heb ik vanavond online gezet.

De Gallery module is via de modulemanager te installeren en files kun je ook downloaden via http://dev.cmsmadesimple.org/projects/gallery.

De Nederlandse vertaling zal ik binnen nu en een paar dagen compleet maken.

Omdat het mijn eerste module is voor CMSms, zou ik graag wat feedback ontvangen of het op de verschillende systemen goed werkt. Ik hoor graag van jullie...
CMS-er
Forum Members
Forum Members
Posts: 72
Joined: Mon Jun 29, 2009 1:21 pm

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by CMS-er »

Jos,

Als ik zo even op de site van BertH kijk, zie ik dat er geen mogelijkheid is om terug te gaan naar het album overzicht. Zit dat er uberhaupt in verwerkt?
Jos
Support Guru
Support Guru
Posts: 4017
Joined: Wed Sep 05, 2007 8:03 pm
Location: The Netherlands

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by Jos »

@BertH:
Het is mogelijk om een album zonder popup te maken. Dat is een kwestie van een nieuwe template toevoegen.
Het voorbeeld wat je mij gemaild hebt zal lastiger zijn. Dat zit in het feit dat je van elke foto 3 versies hebt: een kleintje in de rechterkantlijn, een grotere in het hoofd-scherm en mogelijkheid om van daaruit te vergroten naar het origineel.
Gallery voorziet maar in één thumbnail van elke gewenste grootte, en het origineel

In de volgende release zal ik een template toevoegen die het origineel in hetzelfde venster oproept.

@CMS-er:
Er is in versie 1.0 voorzien in een link naar de bovenliggende directory. Bert gebruikt volgens mij nog de eerste beta-versie.

Hierover een noot voor Bert: het beste kun je de oude versie helemaal deïnstalleren voordat je versie 1.0 installeert. Er is voorzien in een upgrade-routine, maar deze raakt de templates niet, en die zijn wel dusdanig aangepast dat je niets ziet als je alleen een upgrade doet.
User avatar
Rolf
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 7825
Joined: Wed Apr 23, 2008 7:53 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by Rolf »

Hoi Jos,
heb net de Gallery module op mijn lokale testserver gezet. Ga eens rustig alles bekijken...  :D

Wat me direct opviel is dat in de originele Engelse helptekst ook Nederlandse regels staan, nml:
1. Hulp bij de Gallery module
2. Deze parameter wordt gebruikt om de taalkeuze aan te geven. Niet alle modules ondersteunen deze parameter (of hebben deze nodig).

Groet, Rolf
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Image
Jos
Support Guru
Support Guru
Posts: 4017
Joined: Wed Sep 05, 2007 8:03 pm
Location: The Netherlands

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by Jos »

Hey Rolf, kijk je bij elke module altijd eerst naar de vertaling?  ;D  soortement van obsessie haha ;)

Die regels die jij aanwijst, worden door de module-API al voorgekauwd, daar kan een module-ontwikkelaar niets aan wijzigen.
De taalkeuze parameter heb ik in de module eigenlijk zelfs helemaal niets aan gedaan, ik weet niet of dat problemen gaat geven, misschien bij de MLE-fork? Daar heb ik me niet in verdiept.
User avatar
Rolf
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 7825
Joined: Wed Apr 23, 2008 7:53 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by Rolf »

Hey Rolf, kijk je bij elke module altijd eerst naar de vertaling?    soortement van obsessie haha

Hihi  :D Tja, eigenlijk wel  ::)

Maar na de rest kijk ik ook hoor en uhh... het ziet er goed uit!!

®
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Image
Jos
Support Guru
Support Guru
Posts: 4017
Joined: Wed Sep 05, 2007 8:03 pm
Location: The Netherlands

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by Jos »

Een test is een groot woord. Gewoon je ding doen en ik hoor het graag als je ergens tegenaan loopt.
Jos
Support Guru
Support Guru
Posts: 4017
Joined: Wed Sep 05, 2007 8:03 pm
Location: The Netherlands

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by Jos »

Ik moet mijn belofte dat ik een Nederlandse vertaling zou toevoegen intrekken.  :-[
Na 2 uur prutsen en 20 versions verder, krijg ik het niet voor elkaar om Gallery in het translation center toe te voegen. Ondanks alle info hierover in het forum (hier en hier) en in de documentatie... Hoe moeilijk kan het dan nog zijn ???    
Ben er voor vanavond even helemaal zat van...
morgen en overmorgen geen tijd, dus ik vraag nog enig geduld daarvoor... excuses voor eventueel ongemak  :(
Jos
Support Guru
Support Guru
Posts: 4017
Joined: Wed Sep 05, 2007 8:03 pm
Location: The Netherlands

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by Jos »

BertH wrote: Na het aanmaken van albums, moet je nog even de thumbnails resizen en nog op de daardoor onstaande knop resizen klikken.
Daarna verdwijnen eventueele foutmeldingen.
Stiekem toch een upgrade gedaan ipv een nieuwe installatie?  ;)
Ik had gehoopt dat de fouten die jij zag met de upgrade-routine wel voorkomen zouden worden, en dat alleen een template-probleem overbleef... helaas dus..  Maar met een overgang vanaf een beta mag dat hè  :D
Jos
Support Guru
Support Guru
Posts: 4017
Joined: Wed Sep 05, 2007 8:03 pm
Location: The Netherlands

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by Jos »

Oei... dan lijkt dat toch op een bug...  :-X
Meer mensen met dit probleem?
Duketown

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by Duketown »

Jos,

Ik heb geen tijd gehad/genomen om naar je module te kijken. Mbt vertalingen: ik maak in een nieuwe module altijd in een engelse omgeving (dus zowel back als front end staan op engels). Elk eventueel nederlands woord valt dan onmiddelijk op.
Zodra je klaar bent (zoals ik lees jij nu) open dan via IRC (zie Support/IRC hoe en waar) en uit de vraag dat je je nieuwe module op wilt laten nemen in het translation center. Geheid dat er een moderator is (meestal calguy die reageert op deze vragen) die je nog wat vragen stelt en vervolgens de module opneemt. Daarna kun je via Development/Translationcenter (weer apart aanloggen) zelf je vertalingen doorvoeren. Heel consistent met de andere zal het echter gebeuren als Rolf (dank je voor alle andere vertaalwerkzaamheden) er naar kijkt.

Duketown
RonnyK
Support Guru
Support Guru
Posts: 4962
Joined: Wed Oct 25, 2006 8:29 pm
Location: Raalte, the Netherlands

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by RonnyK »

Jos,

ik heb in de dev-channel gevraag om hiernaar te kijken (TC-stuk).... Overigens als ik de beschrijving lees, lijkt de functionaliteit op NeoGallery. Wat doet deze module anders (nieuwsgierig als ik ben, omdat ik zowel Album als NeoGallery gebruik)....

Ronny
Jos
Support Guru
Support Guru
Posts: 4017
Joined: Wed Sep 05, 2007 8:03 pm
Location: The Netherlands

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by Jos »

Ronny bedankt... Ik lees net dat reneh ook al een bericht doorgezonden heeft, dus gaat vast goedkomen.
Neogallery ontdekte ik toen ik met mijn module al een eind op weg was. Ik moet zeggen dat ik alleen naar versie 0.2.0 gekeken heb en miste daarin vooral de ondersteuning van subgaleries, alhoewel dat wel beloofd wordt. In de code zie ik dat dit niet geprogrammeerd is, en de manier waarop de code in elkaar steekt, kon ik er geen aanpassing op voor elkaar krijgen. Gallery gaat naar mijn idee ook mooier om met templates en bijbehorende css en javascript. En er zitten nog aanvullende ideeën in het vat.

@duketown:
Ik heb van begin af alles in het engelse taalbestand gezet. De stap dat ik expliciet moest vragen om Gallery in het translation center op te laten nemen, was mij compleet ontgaan. Blijkt nu ook dat dat aan het eind van de documentatie staat, terwijl ik nauwgezet stap voor stap zat af te werken en bij een foutmelding weer terug bij af begon... dan kom je nooit aan het einde hè.
Misschien leuk om te melden: jij bent degene die me het laatste duwtje gegeven heeft om de module openbaar te zetten. Dat was toen we in de trein zaten vanaf de CMSms Workshop in Amersfoort. :)
RonnyK
Support Guru
Support Guru
Posts: 4962
Joined: Wed Oct 25, 2006 8:29 pm
Location: Raalte, the Netherlands

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by RonnyK »

Jos,

ik zal de module zeker bekijken.... :D

Neogallery heeft zeker de optie om subfolders als aparte albums te tonen, maar dat terzijde...... Ik ben benieuwd...

Ronny
realrock
Forum Members
Forum Members
Posts: 227
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:14 pm

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by realrock »

Mijn complimenten, ziet er goed uit!

Misschien is het wat om er een functie in te maken die het mogelijk maakt om random thumbnails weer te geven. Bijvoorbeeld voor op de beginpagina van een website?
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”