galery verdwenen

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
doubleV
New Member
New Member
Posts: 2
Joined: Wed Aug 17, 2016 5:32 pm

galery verdwenen

Post by doubleV »

Hi all,

ik heb als admin een site opgezet met iemand die deze helmaal gevuld en opgezet heeft enkele maanden geleden, incl. kalender en galery module,
vandaag contacteerde deze persoon mij dat de galery weg was op de front end site,
back-end is deze nog aanwezig als module maar ik vind deze ingelogd als admin ook niet meer terug bij content - pages.

ik dacht raad te vinden bij de admin log, het enige dat ik daar terugvond gerelateerd aan de galery de laatste ddagen was:
core - content item: galery

nu weet ik niet wat hier gebeurd is, maar ik vind nergens in het register terug waar de pagina 'galerij' naar toe is, in de log niets teruggevonden ivm deleted..

iemand raad?

mvg
frederik
Attachments
forum.png
forum.png (2.09 KiB) Viewed 2062 times
User avatar
erpee
Power Poster
Power Poster
Posts: 771
Joined: Sat Jul 07, 2007 9:22 am
Location: Almelo, The Netherlands

Re: galery verdwenen

Post by erpee »

die kreet "core - content item: galery" zegt mij zo niets ... (een ander vast wel ... ;D )

Maar affijn. Kun je iets meer info posten?

* URL van de site
* Systeeminfo
Waarom zou het direct goed moeten gaan? Dan is alle lol weg ...
User avatar
Rolf
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 7825
Joined: Wed Apr 23, 2008 7:53 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: galery verdwenen

Post by Rolf »

Clear cache?
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Image
doubleV
New Member
New Member
Posts: 2
Joined: Wed Aug 17, 2016 5:32 pm

Re: galery verdwenen

Post by doubleV »

cache verwijderen heeft niet geholpen..

De site was opgezet voor iemand die basis kennis heeft , vandaar dat is als cms systeem cmsms gekozen heb, maar ze heeft deze mooi en goed ingevuld,
ik weet dus ook dat ze die pagina niet gedeleted heeft per ongeluk of indien ze dit wel gedaan heeft , dit ook zou weten en zeggen, vandaar dat het me bizar lijkt dat deze pagina verdwenen is,
ik dacht dus in de log het atwoord te vinden , waar ik niets vind buiten die melding, ik heb deze log-beschrijving voor nog geen andere pagina gehad, vandaar dat ik me vooral afvraag wat ze betekent en kan inhouden.
voor de duidelijkheid : de pagina gallery is verdwenen uit de content/menu niet de module, daar zit alles nog in, mét fotos

de pagina kan zo opnieuw aangemaakt worden, dit is het probleem niet maar ik zou verder willen kijken of er niet meer a.d. hand is

mvg
frederik
User avatar
velden
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 3483
Joined: Mon Nov 28, 2011 9:29 am
Location: The Netherlands

Re: galery verdwenen

Post by velden »

Daar ga je waarschijnlijk niet meer achter komen, als het niet gelogd is houdt het vooralsnog op. Ik ken geen andere gevallen waarbij vanzelf een content pagina is verdwenen.

Wellicht kan de webserver log je nog een hint geven. Maar dat zou dan waarschijnlijk betekenen dat een admin wél zelf de pagina heeft verwijderd.
En dan denk ik dat het alleen gelogd wordt als het met dat 'prullenbakje' achter de betreffende pagina wordt gedaan.

Verder nog getest: als een pagina wordt verwijderd met het prullenbak-icoontje wordt dit helaas NIET gelogd in de admin log van CMSMS. Dit zou je dan wel terug moeten kunnen vinden in de webserver log.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”