(Opgelost) Formbuilder verzend formulier niet

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
pasmaskas
Power Poster
Power Poster
Posts: 509
Joined: Tue Nov 29, 2011 10:42 am

(Opgelost) Formbuilder verzend formulier niet

Post by pasmaskas »

Beste CMSMS Leden

Een klant van ons krijgt deze melding als zij een formulier willen verzenden. Ze hosten hun website zelf op een windows machine en we hebben eigelijk alleen maar bij hun steeds de problemen dat formulieren niet verzenden of de website erg traag is.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

De melding:

Code: Select all

Sorry! Er is een fout opgetreden tijdens de formulierverwerking.
Could not instantiate mail function.
Gr Pascal
Last edited by pasmaskas on Wed Aug 13, 2014 9:03 am, edited 1 time in total.
User avatar
Rolf
Power Poster
Power Poster
Posts: 7825
Joined: Wed Apr 23, 2008 7:53 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Formbuilder verzend formulier niet

Post by Rolf »

Het lijkt me een server probleem... Het CMS heeft geen toegang tot de PHP mail functie... tenminste zo lees ik het.
Heb je nog andere websites op deze server, waar je de mail functie kunt testen?
Zijn er wijzigingen aangebracht aan de server of aan het CMS?
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Image
andre_designer
Forum Members
Forum Members
Posts: 233
Joined: Sat Apr 10, 2010 4:26 am
Location: Gorinchem

Re: Formbuilder verzend formulier niet

Post by andre_designer »

Op want voor een virtuele server pakket draait het cms?? WAMP, XAMPP, IIS?? Waarschijnlijk staat de mail-function/ smtp function niet in gesteld dit kan je instellen in je php.ini file. (en daarna de virtual server restarten)

Dat de website traag is heeft waarschijnlijk te maken dat je cmsms op een local computer draait met relatieve trage internet verbinding. waarom sluit je niet voor een paar tientjes per jaar een extern hostingpakket af dan heb je een eigen domeinnaam en een eigen pakket.

Externe servers en externe internetverbindingen zijn vele malen sneller dan local computers en internetverbindingen.
Last edited by andre_designer on Thu Jul 24, 2014 9:10 am, edited 1 time in total.
pasmaskas
Power Poster
Power Poster
Posts: 509
Joined: Tue Nov 29, 2011 10:42 am

Re: Formbuilder verzend formulier niet

Post by pasmaskas »

Bedantk voor de snelle reacties Rolf en Andre,

Er is niets gewijzigt aan CMSMS gewoon standaard instalatie met standaard modules. Ik weet niet of ze iets op de server hebben gewijzigt. De website draait bij hun zelf dat wilde ze zo. WIJ hebben gewoon een eigen server ergens draaien die goed werkt met CMSMS en waar wij altijd alle websites op zetten. Dit is zo een pakket waar je zelf je eigen webhost bent met een direct admin en draait op linux. De pakketen en domeinen regelt mijn baas altijd. Ik krijg een mailte met de inlog gegevens van de klant en installeer daar CMSMS op en maak de website.

Alleen deze klant wil graag zijn websites zelf hosten en hebben ons alleen gevraagt de wbesite te maken. Ook met updates heb ik het probleen dat ik config.php niet kan aanpassen naar 444 dus moet altijd mailen of zij dat willen doen. En dat gebeurt niet of pas na ene paar mailtjes.

De website is http://spartaantjes.nl jeugt website van Sparta Rotterdam.

Ik za even vragen op welk pakket de website draait. CMSMailer heb ik ingestelt op Mail dit doe ik altijd en werkt voor zover gewoon goed.

Mischien bij hun tog eeen smtp instellen?
Njit
Forum Members
Forum Members
Posts: 55
Joined: Wed Jun 25, 2014 9:03 am

Re: Formbuilder verzend formulier niet

Post by Njit »

Uit de Header info:

Server: Microsoft-IIS/6.0
X-Powered-By: ASP.NET
X-Powered-By: PHP/5.2.17

Draait dus op Windows Server 2003 (of Windows XP Pro, maar dat lijkt me niet logisch)
pasmaskas
Power Poster
Power Poster
Posts: 509
Joined: Tue Nov 29, 2011 10:42 am

Re: Formbuilder verzend formulier niet

Post by pasmaskas »

Bedankt Njit voor de reactie! Ik heb ngo niets gehoord van de klant. Kan ik misschien iets aan hun doorgeven wat zij eventueel kunnen veranderen zodat het werkt?
pasmaskas
Power Poster
Power Poster
Posts: 509
Joined: Tue Nov 29, 2011 10:42 am

Re: Formbuilder verzend formulier niet

Post by pasmaskas »

Het is opgelost! Ik heb gevraagt om de SMTP gegevens en dat werkt. Bedankt voor jullie hulp
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”