Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
19 Mar 2010, 02:32

Login with username, password and session length
Home Chat Help Search Calendar Login Register
Pages: [1]
Print
Author Topic: [opgelost] Problemen met installatie MLE  (Read 171 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
M@rijn
Forum Members
**

« on: 09 Feb 2010, 06:52 »

Ik weet niet helemaal of het hier mag ivm de MLE fork, maar in mn moerstaal is het wel wat makkelijker te stellen. Ik zo'n 1.5 jaar geleden een keer een MLE site opgezet maar die is verouderd.
Ik ben dus aan de slag gegaan met een nieuwe installatie van MLE maar zodra ik via Global Settings MLE wil configureren geeft hij op diverse installaties (en hosts) aan dat de PHP directory niet schrijfbaar is. De gehele installatie op chmod 777 werkt ook niet.
Wat is het probleem heb ik een stap overgeslagen bij de installatie?

Ik heb namelijk enkel de install.php gebruikt en voor de rest niets. De README.FIRST snap ik maar voor een deel, k vond het er nogal beknopt uitzien. Heb ik werkelijk dingen over het hoofd gezien zoals het aanmaken van een aantal tabellen oid?

Mvg

Marijn
« Last Edit: 16 Feb 2010, 05:48 by M@rijn » Logged
Rolf
Dutch Translations Admin
Dev Team Member
Power Poster

« Reply #1 on: 09 Feb 2010, 16:02 »

Ik ben dus aan de slag gegaan met een nieuwe installatie van MLE maar zodra ik via Global Settings MLE wil configureren geeft hij op diverse installaties (en hosts) aan dat de PHP directory niet schrijfbaar is. De gehele installatie op chmod 777 werkt ook niet.
En als je onder Algemene Instellingen, tab Uitgebreide setup de U-mask op 000 zet?

Rolf
M@rijn
Forum Members
**

« Reply #2 on: 10 Feb 2010, 16:28 »

Error blijft hetzelfde directory is not writeable by php :S
M@rijn
Forum Members
**

« Reply #3 on: 16 Feb 2010, 05:47 »

Het probleem met MLE is opgelost. De stappen die ik moest ondernemen was het chmod 777 doen op heel de lib map (dus 777 recursive), en een 'gewone' chmod 777 op mn installatiemap waarin dus CMSMS stond.
Daarna alles weer netjes teruggezet en het werkt nu als een zonnetje.
Pages: [1]
Print
Jump to: